اخبار استخدام مربیان حق التدریس در سال ۹۷
استفاده از 50 هزار معلم حق التدریس

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه ریزی نیروی انسانی جهت سال تحصیلی آینده گفت: علاوه برجذب حدود ۱۸ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی، حدود ۲۵ هزار نیرو به صورت دانشجو – معلم در دوره‌های چهارساله دانشگاه فرهنگیان پذیرش خواهند شد، وهمانند سال تحصیلی گذشته از ۵۰ هزار معلم حق التدریس استفاده خواهیم کرد.

ادامه ی خبر را در ادامه مطلب دنبال کنید!

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از خبرگزاری آنا ، سید محمد بطحایی ، درخصوص استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان با هدف تامین نیروی انسانی اظهار کرد: سهمیه‌ها و نیاز امسال وزارت آموزش و پرورش بسته شده است، ما امسال حدود ۱۸ هزار نفر طبق ماده ۲۸ از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهیم کرد و حدود ۲۵ هزار نفر هم به صورت دانشجو – معلم در دوره‌های چهارساله دانشگاه فرهنگیان پذیرش خواهیم کرد.

وی افزود: امسال توانستیم از ظرفیت‌های خیلی خوبی برای پر کردن خلاء در وزارت آموزش وپرورش استفاده کنیم و با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری استخدامی‌ در طی سال‌های آینده این شیب کمبود نیروی انسانی، روبه بهبودی خواهد رفت و ما ظرف چهار تا پنج سال آینده، دیگر نگرانی برای تامین نیروی انسانی از این جهت نخواهیم داشت.

بطحایی در خصوص به کار گیری حق‌التدریسی‌ها در آموزش و پرورش گفت: برای جذب نیروهای حق‌التدریسی در مهرماه برنامه داریم، که این برنامه‌ها مشخص شده ولی من الان نمی‌توانم اعلام کنم.

وی تصریح کرد: تقریبا جذب حق التدریسی‌ها مانند سال گذشته است، حدود ۵۰ هزار نفر در سال گذشته حق‌التدریسی داشتیم که امسال هم به همان تعداد است.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص استخدام این نیروها تاکید کرد: اگر ردیف استخدامی به آموزش و پرورش اختصاص یابد قطعا نیروهای حق‌التدریسی در اولویت استخدام هستند، البته اگر افراد در آزمون استخدامی شرکت کنند و از طریق آزمون وارد شوند، می‌توانند به راحتی جذب شوند.

منبع: خبرگزاری آنا


برای مشاهده آخرین اخبار استخدام مربیان حق التدریس اینجا را کلیک کنید.